17 Şubat 2015 Salı

Karanlık Yazı ..

Ne söylenir , ne yazılır bilmez oldum bugünler de .. Dilim sustu,kalemim tükendi.Bir fotoğrafa bakıp kalır oldum öylece ..
Gözlerin de yazılmamış bir destan vardı Özgecan'ın.Yarım kalmış bir hayat,yaşanamamış taptaze bir gençlik,katledilen binlerce umut.
Ne uğruna katlettiler Özgecan'ı diyorum,koskocaman bir hiç cevabı yükseliyor içimden..HİÇ..Durup düşünüyorum.. Bu kadar  nasıl vahşileşebilir, nasıl gözü dönebilir insanın,bir türlü aklım almıyor.Vicdanım kabul etmiyor,merhametime sığmıyor..
Sonra diyorum ki ; bu merhamet,bu vicdan herkeste bulunmuyor..
Yüce Allah doğuştan hepimize verse de bu duyguları,onu korumak,büyütmek herkese nasip olmuyor..
''Yürek denen hazine ;görülmedik elmaslar,bilinmedik mercanlarla süslüydü.İsteyen oradan çıkardığı cevherlerden bir sevgi sarayı kurabilirdi.Oradan avuçladığı güzellikleri;şefkat,merhamet,iyilik olarak saçabilirdi.Kimi ise bu hazineyi sımsıkı kapatıp kilitleyerek toza,ise ve karanlığa terk ederdi.''
İşte Özgecan'ın katilleri de ikinci şıkkı seçmişti.



Bugünler de binlerce kez daha büyüdü korkularım.Yine bir endişe sardı beni,çocuk yetiştirmenin ehemmiyeti ile ilgili.. Zaman zaman eşime hep derim,çocuk yetiştirmek çok zor bir süreç ama kız evlat mı yoksa erkek evlat mı yetiştirmek daha zor buna bir türlü karar veremiyorum diye..Yine bu soru gelip oturdu beynimin içine.Ve şu gördüklerimden sonra buldum cevabımı.Erkek çocuk yetiştirmek kesinlikle daha önemli..
Elbette kadının eğitilmesi,yetiştirilmesi toplum açısından son derece önemli ama Allah'ın biz kadınlara fıtrattan nasip ettiği o merhamet,o şefkat,o sevgi oldukça bizler,erkekler kadar acımasız olamıyoruz.O nedenle kesinlikle erkeklerin eğitimi,yetiştirilmesi çok daha mühim ve elzem ..
Benim elimde de bir melek var şimdi..Rabbim nasip etti bir oğlum oldu.Tüm endişelerim,çabam onu güzelce yetiştirebilmek adına aylardır..Ve inşaAllah o masum suratının,gülüşünün hiç kaybolmaması,saflığını,duruluğunu kaybetmemesi adına çabalayıp duracağım yıllarca..Bu yaşananların olmaması biraz da bizim elimizde.Benim,sizin,bizim ..
Bir kez daha düzgün,mutlu bir aile de çocuğun büyümesinin gerekliliğini anladım yine bugünler de..Çünkü cennetten bir bahçe içinde,cennetin kucağında büyüyen bir çocuk ileride de mutlaka etrafını cennete çevirecektir.Ben buna inanıyorum ve diyorum ki; Rabbim içimizde ki şefkat ve merhamet damlalarını çoğaltsın,kötülüklerin açığa çıkmasına fırsat vermesin.Benim elimde ki,ve diğer anne,babaların elinde olan tüm melekleri,cevherleri mücevher gibi işlemeyi bizlere nasip etsin.İşte o zaman belki aydınlanıverir bu kirli,karanlık dünyamız ..

4 yorum:

  1. Bu yazıyı okuduktan sonra şöyle bir soru belirdi aklımda ..acaba annesi nasıl biriydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış bir şey mi söyledim?Ben şahsın annesine yönelik kötü bir şey demiyorum.Tabi ki ne yaparsanız yapın,anne de olsanız engelleyemeyeceğiniz durumlar var ama inandığım da bir şey var ki her şeyin önce aile de başladığı..Size göre yanlış bir söz etmişsem kusura bakmayın

      Sil
    2. Yok yok Estağfurullah öyle bir şey yok sadece gerçekten merak ettim..nasıl ki biz özen ile büyütmeye çalışıyorsak acaba onun annesi de özenli büyüttü mü onu diye merak ettim.

      Sil
    3. :( Bilinmez..Rabbim cümlemize hakkı ile ana babalık yapabilmeyi nasip etsin inşaAllah..

      Sil

Güzel bir söz,güzel bir ağaç gibidir ki;onun kökü sabit,dalı ise göktedir..Rabbimin izniyle her zaman meyvesini verir ..