27 Şubat 2015 Cuma

Çocuk Gıdaların da Dikkat Edilmesi Gereken Maddelerin Listesi ..

Herkese merhabalar .. Haftanın son günü ve ben hafta sonu planlarımı yaparken bir yandan da bir yazı yazayım dedim.Artık bildiğiniz üzere 5 aylık bir oğlum var.Varım yoğum,,bütün zamanım,canım,kanım benim her şeyim ona feda .. ;) Hal böyle olunca kılı kırk yarıyor üstüne giydiğinden,emdiği emziğe,boğazından geçecek her lokmaya kadar ekstra bir hassasiyet gösteriyoruz.Yeni yeni ek gıdaya geçme aşamasın da olduğumuzdan dolayı bu aralar sık sık bebek beslerken ve marketten bebek ek gıdası alırken nelere dikkat etmem gerektiği konusun da araştırmalar yapıyorum.Bugün yine bu konu da ne var ne yok diye şöyle bir bakayım derken,benim işime yarayan çok güzel bir yazı buldum.Yazının içeriğin de katkı maddelerini tek tek sıralamış ve açıklamalar yapmış.Ben çok faydalandım doğrusu.Şimdi gelelim hangi maddelerden kaçınmamız gerektiğine.. İşte o maddeler ;


RENKLENDİRİCİLER
E102* Tartrazine, E104* Quinoline Yellow, E107* Yellow 2G, E110* Sunset Yellow, E120** Kokineal,Karmin, E122* Karmoisine, E123* Amaranth, E124* Ponceau 4R, E127* Erythrosine, E128* Red 2G, E129* Allura Red, E131* Patent Blue V, E132* Indigo Karmin, E133* Brilliant Blue FCF, E142* Green S, E151 Black PN, E154* Brown FK 

KORUYUCULAR
E210* Benzoic acid, E211* Sodium benzoate, E212* Potassium benzoate E213* Kalsium benzoate, E214* Ethyl 4-hydroxybenzoate, E215* Ethyl 4-hydroxybenzoate sodium salt, E216* Propyl 4-hydroxybenzoate, E217* Propyl 4-hydroxybenzoate sodium salt, E218* Methyl 4- hydroxybenzoate, E219* Methyl 4- hydroxybenzoate sodium salt, E220 Sulphur dioxide, E221 Sodium sulphite, E222 Sodium hydrogen sulphite, E223 Sodium metabisulphite, E224 Pottasium metabisulphite, E226 Calcium sulphite, E227 Calcium hydrogen sulphite, E230* Biphenyl, E231* 2-Hydroxybiphenyl, E232* Sodium biphenyl-2-yl oxide, E233* 2-(Thiazol-4-yl) benzimidazole, E239 Hexamine, E249* Potassium nitrite, E250* Sodium nitrit, E251* Sodium nitrate, E252* Potassium nitrate

TATLANDIRICILAR

E950 Asesulfam, E951 Aspartam, E952 Sıklamid asit

Uzmanların raporuna göre, çocuklarda hiperaktiviteye yol açtığı ispatlanan gıda boyalarının, koruyucularının ve suni tatlandırıcılarının üretimden ve satıştan kaldırılmasına karar verilmelidir.
Bu maddelerin tüketilmesi sonucunda çocuklarda hiperaktivite, konsantrasyon eksikliği ve özellikle okumada öğrenme zorluğuyla ortaya çıkıyor. Ben bebeğime dışarıdan bir şey alacağım zaman bunlardan özellikle kaçınmaya dikkat ediyorum.Bir kağıda bunları yazdım ve alacağım şey de ne var ne yok,tek tek kontrol ederek almaya çalışıyorum.Bu maddeleri içeren besinler satıştan kaldırılmayacağına göre bebeğimin sağlığı için böyle yapmaya devam etmek zorundayım.. İşte böyle, değil mi ki onlar için hiçbir şeyden kaçınmıyor,gözümüzden sakınıyoruz,bunlara da dikkat etmek zorundayız.Dediğim gibi ben çok faydalandım,inşaAllah sizlerin de ( en azından bebeği ve çocuğu olan blog dostlarımın ) işine yarar .. Sağlıcakla kalın .. Mutlu,huzurlu haftasonları  ;)

4 yorum:

  1. İadeyi ziyarete gelmiştim, tam bana göre çok güzel bir yazıya denk geldim. Çocuklara mümkün olduğunca paketsiz gıdalar yediriyorum. Ama az da olsa çikolata gibi şeyler de veriyorum mecburen büyüdükçe özenmeler de başlıyor. Ama bu işin en pratik ve temek yolu çocuğa paketli gıda almamak. Benim çocuklarım 7 yaşına girdiler. Onların ek gıdaya geçişiyle birlikte ben doğala yönelmeye ve bilinçlenmeye başladım. Ekmek ve yoğurt başta olmak üzere sırf çocuklar seviyor diye mantıyı bile hiç üşenmeyip yapar hale geldim. Çok şükür şimdilik iyi gidiyor, beni üzmüyor güzel besleniyorlar. Paylaşım için çok teşekkürler, böyle yazılar sayesinde daha çok anne bilinçlenecektir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,ben de paketsiz gıda yedirmeye uğraşıyorum ama bu zararlı maddeler her yer de olunca yine de tedbir almak gerekiyor.İnşaAllah bebeğimin ekmeğini ben de evde yapacağım,sizden tavsiyeler alırım o zamana gelince yardım ederseniz eğer ;) Güzel yorumunuz için tekrar teşekkürler,görüşmek üzere ;)

      Sil
  2. Anneler için çok faydalı bilgiler ellerinize sağlık.
    Bu arada takipteyim bana da beklerim :)
    suslusirine.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. merhaba bloğunuzu yeni keşfettim takipdeyim bende sizi bekliyorum,sevgiler..

    YanıtlaSil

Güzel bir söz,güzel bir ağaç gibidir ki;onun kökü sabit,dalı ise göktedir..Rabbimin izniyle her zaman meyvesini verir ..