18 Şubat 2015 Çarşamba

Annem .. Ayaklarının altıdır cennet ..

Bir akşam ailece oturmuş televizyon izliyorduk ..
Annem , geç oldu , zaten yorgunum , ben yatıyorum dedi ..
Babam ,çerez tabaklarını önüne çekti , bir bardak çay daha içti , bacaklarını sehpaya doğru iyice uzattı , arkasına yaslandı ..
Annem kalktı , mutfağa gitti ..
Çerez ve meyve tabaklarını çalkaladı kaldırdı ..

Sabaha hazır olsun diye çaydanlığı doldurdu , demliğe çay koydu ..
Şekerliğe baktı , dibinde az kalmış , üstüne ekledi ..
Yarın akşam yemeği için çözülsün diye de eti çıkarıp tezgahın üzerine koydu ..
Sonra çamaşır makinesinden ıslak çamaşırları çıkarıp astı ve makineyi tekrar doldurdu ..
Banyodaki ıslak havluyu kurusun diye duşa kabinin üzerine astı ..
Abdest aldı ..
Kapıları pencereleri kontrol etti ..
Ve yatak odasının yolunu tuttu ..
Yatsı namazını kıldı .. Bir kaç sayfa Kuran-ı Kerim okuyup , dua edip yattı ..



Annem tüm bunları yaptıktan sonra , babam televizyonu kapattı , ortaya öylece ben yatıyorum dedi ve gitti yattı ..
Garipsemişimdir hep bu durumu ..
Kadınların uzun yaşamasının sırrı bu olsa gerek .. Fedakarlar .. Kendilerinden çok ailesini düşünürler hep .. Ve galiba işte bu yüzden kadınlar işlerini bitirmeden ölmüyorlar ve hikmetinden sual olunmayan bu vefakarlığa , fedakarlığa destek veriyor zannımca .. 
Duamız olsun ki ; Mevlam bizlere anne baba olarak çocuklarımızın hatıralarını hayırla , güzellikle süsleyecek erdemli hayatlar yaşamayı , örnek olmayı nasip eylesin .. Amin ..

4 yorum:

  1. Yuvayı yuva yapan,gerçekten de biz kadınlar oluyoruz...Allah,biz kadınlara o gücü veriyor...Yazınızda sanki kendimi buldum.Huzurlu akşamlar...

    YanıtlaSil
  2. Hepimiz biraz aynıyız zaten.. :) Ama ne olursa olsun güzel şey kadın olmak.Size de hayırlı,huzurlu akşamlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Demek her evde hemen hemen aynı şeyler oluyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlendim,benim evimde de bir kaç ufak fark dışında her şey aynı ;)

      Sil

Güzel bir söz,güzel bir ağaç gibidir ki;onun kökü sabit,dalı ise göktedir..Rabbimin izniyle her zaman meyvesini verir ..